 1981. november 2-án mutatták be az első vajdasági magyar rockoperát. A Szabadkai Népszínház magyar nyelvű társulata Vicsek Károly merész, innovatív rendezésében játszotta el a Gobby Fehér Gyula által írt A zöld hajú lányt. Azt a zeneszerző, Lengyel Gábor vetette fel, hogy készüljön musical helyett rockopera. És A zöld hajú lány szerte Jugoszláviában óriási sikerrel futott, Magyarországon azonban szinte visszhangtalan maradt. Lengyel Gáborral az előadás rendhagyó hírveréséről, valamint arról is beszélgettünk: hogy festett a szabadkai színtér a hatvanas években.
1981. november 2-án mutatták be az első vajdasági magyar rockoperát. A Szabadkai Népszínház magyar nyelvű társulata Vicsek Károly merész, innovatív rendezésében játszotta el a Gobby Fehér Gyula által írt A zöld hajú lányt. Azt a zeneszerző, Lengyel Gábor vetette fel, hogy készüljön musical helyett rockopera. És A zöld hajú lány szerte Jugoszláviában óriási sikerrel futott, Magyarországon azonban szinte visszhangtalan maradt. Lengyel Gáborral az előadás rendhagyó hírveréséről, valamint arról is beszélgettünk: hogy festett a szabadkai színtér a hatvanas években.
 1976 nyarán a
1976 nyarán a  Bár február lévén korai még ilyesmit kijelenteni, mégis megkockáztatom, hogy Takács Tibor „Dalos”-könyvének az idei évben a legfontosabb olvasmányaim között a helye. Az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltárának (ÁBTL) kutatója a labdarúgás és a hatalom kapcsolatát bemutató könyvei után a
Bár február lévén korai még ilyesmit kijelenteni, mégis megkockáztatom, hogy Takács Tibor „Dalos”-könyvének az idei évben a legfontosabb olvasmányaim között a helye. Az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltárának (ÁBTL) kutatója a labdarúgás és a hatalom kapcsolatát bemutató könyvei után a  Victor Máté
Victor Máté Hont Péter és Kály-Kullai Károly kezdeményezésére jött létre a Rottenbiller utcai Szabó Ervin Könyvtárban az első hazai nyilvános könnyűzenei gyűjtemény. Hont Péter mesélt nekünk a legkedvesebb koncertélményeiről, a „vak vásárlásokról” és azt is elárulta, milyen forrásokból tudta a saját és a könyvtár kollekcióját bővíteni.
Hont Péter és Kály-Kullai Károly kezdeményezésére jött létre a Rottenbiller utcai Szabó Ervin Könyvtárban az első hazai nyilvános könnyűzenei gyűjtemény. Hont Péter mesélt nekünk a legkedvesebb koncertélményeiről, a „vak vásárlásokról” és azt is elárulta, milyen forrásokból tudta a saját és a könyvtár kollekcióját bővíteni. A Fekete-tó legendája című rock-balladát (néhol rock-operaként, rockjátékként vagy musicalként említik) 1973-ban mutatta be a rádió. Ahogy az egy évvel később műsorra tűzött Holnaptól nem szeretlek esetében, úgy itt is a
A Fekete-tó legendája című rock-balladát (néhol rock-operaként, rockjátékként vagy musicalként említik) 1973-ban mutatta be a rádió. Ahogy az egy évvel később műsorra tűzött Holnaptól nem szeretlek esetében, úgy itt is a  Az alábbi írás
Az alábbi írás  „Mindig higgadt volt és mértéktartó, mintha azt akarta volna másoknak megtanítani, hogyan szabályozzanak szépen egy vulkánt, miközben benne izzott, és várta, hogy kitörjön” – írja A jazzprofesszor című regénye címszereplőjéről Szántó T. Gábor. A zongoraművész, zeneszerző és zenetörténész Gonda János személyes harcait és a hazai dzsessz elfogadásáért vívott küzdelmét bemutató kötet izgalmas epizódokat láttat a Kádár-korszak politika- és kultúrtörténetéből is.
„Mindig higgadt volt és mértéktartó, mintha azt akarta volna másoknak megtanítani, hogyan szabályozzanak szépen egy vulkánt, miközben benne izzott, és várta, hogy kitörjön” – írja A jazzprofesszor című regénye címszereplőjéről Szántó T. Gábor. A zongoraművész, zeneszerző és zenetörténész Gonda János személyes harcait és a hazai dzsessz elfogadásáért vívott küzdelmét bemutató kötet izgalmas epizódokat láttat a Kádár-korszak politika- és kultúrtörténetéből is. ‒ Jó estét! Maradjanak a helyükön, senki sem megy sehova, igazoltatás kezdődik, személyi igazolványokat egyenként kikészíteni, és az asztalokra helyezni. Ezzel a nem túl szívélyes felszólító mondattal kezdődött az a főleg zenés szórakozóhelyekre, italmérésekre fókuszáló összetett rendőrségi akció, melyet a köznyelv razziának nevezett a hatvanas-hetvenes években.
‒ Jó estét! Maradjanak a helyükön, senki sem megy sehova, igazoltatás kezdődik, személyi igazolványokat egyenként kikészíteni, és az asztalokra helyezni. Ezzel a nem túl szívélyes felszólító mondattal kezdődött az a főleg zenés szórakozóhelyekre, italmérésekre fókuszáló összetett rendőrségi akció, melyet a köznyelv razziának nevezett a hatvanas-hetvenes években. Viszonylag ritkán készülnek Magyarországon hagyományos értelemben vett filmmusicalek, mint az Óz, a csodák csodája, az Ének az esőben, vagy a közelmúltból a Wonka és a Wicked. Ennek az lehet az oka, hogy egyrészt költséges zsánerről van szó, másrészt nálunk a vígjátéknak és a melodrámának van nagyobb filmtörténeti hagyománya.
Viszonylag ritkán készülnek Magyarországon hagyományos értelemben vett filmmusicalek, mint az Óz, a csodák csodája, az Ének az esőben, vagy a közelmúltból a Wonka és a Wicked. Ennek az lehet az oka, hogy egyrészt költséges zsánerről van szó, másrészt nálunk a vígjátéknak és a melodrámának van nagyobb filmtörténeti hagyománya.