Volt egyszer egy beatkorszak

Csepelen is szólt a beat! - interjú Mann Tiborral

2017. január 07. - beatkorSzaki

csepeliifipark1.jpg

Mann Tibor, a legendás szervező 1946-ban született, abban az évben, amikor a hazai rock-élgárdából Koncz Zsuzsa, Nagy Feró, Bródy János, Frenreisz Károly, Tolcsvay Béla, vagy Mann középiskolai társa, Demjén Ferenc. Rajongóként került a szakmába, aztán hamar felfigyeltek szervező tehetségére. 1971 és 1972-ben a Citadella Bár szervezőjeként, aztán 1978-ig a Csepeli Ifjúsági Park igazgatójaként Mann olyan meghatározó magyar zenekarok első lépéseit segítette, mint a Locomotiv GT, a Taurus Ex-T és a Skorpió.

Rozsonits Tamás:
Az 1960-as évek végén pezsgő klubélet jellemezte Budapestet. Ti hova jártatok?

Mann Tibor:
Voltak a gyári klubok, mint a Bosch az Illéssel, vagy a Danuvia és a Láng. Ha a Gammának lett volna akkora terme, mi is indíthattunk volna ilyesmit, de a Gamma mellett ott állt az FMH. A Gumigyárban játszott a Gemini, a Mérleg utcában a Liversing, és voltak ugye egyetemi klubok is. Nem nagyon értem rá más helyekre járni, mert amikor nagyon beindult a Citadella bár, megkértek, hogy a nagytermeket is próbáljam kiadni. Hívtam a Geminit, a Hungariát, a Neotont – még Balázs Fecóval –, ezek az estek nagyon nagy sikerrel működtek. Aztán történt egy érdekes esemény, ami nagy fordulatot jelentett az életemben. Egy Gemini-est után megkeresett a Metro együttes volt dobosa, Brunner Győző és azt mondta, ők most alapítanak egy új zenekart és szeretné, ha a Citadella Klubban szerveznék nekik egy szakmai bemutatót. Meghívott a próbájukra és ott a legnagyobb meglepetésemre Radics Bélával is találkoztam, akit a Fiatal Művészek Klubjából már korábbról ismertem. Ott volt még Balázs Fecó, Som Lajos és Brunner Győző, természetesen. A Taurus együttes. Megszerveztem a szakmai bemutatót, elküldtem a meghívókat az újságoknak, TV-nek, rádiónak, a KISZ- és pártbizottságoknak, valamint az ORI-nak.

Rozsonits Tamás:
Honnan tudtad a címeket? Kinézted a telefonkönyvből és a lapok impresszumából?

Mann Tibor:
Igen, ez pont így történt! Az esemény napján hatalmas felhajtás volt, mert nyolcvanan fértek be és kétszázan álltak sorba az ajtó előtt. A rajongók is megneszelték valahogyan, hogy itt valami fontos van készülőben.

Rozsonits Tamás:
Nyilvános esemény volt?

Mann Tibor:
Így végül az lett. Én voltam a moderátor, bemutattam a tagokat külön-külön, ők eljátszottak három számot, a Kőfalakat, a Zöld csillagot és a Szólíts meg vándort, hatalmas vastaps, aztán az újságírók ellepték a zenekart. Velem akkor már senki nem foglalkozott, de megszólított egy öltönyös úr, bemutatkozott, hogy ő Bálinth Lehel, a csepeli Radnóti Miklós Művelődési Központ igazgatója. Kérdezte, válthatnánk-e pár szót? Az asztalukhoz invitált, bemutatott a társaságnak és elmondta, hogy a KISZ KB-tól kapta az információt, hogy ismerjen meg engem és most meggyőződött a képességeimről, nem köntörfalazott, kereken megkérdezte, hogy elvállalnám-e a Csepeli Ifjúsági Park vezetését. De még előtte történt, hogy a Locomotiv GT30 első koncertjeit is én szerveztem.

csepeliifipark.jpg

Rozsonits Tamás:
Az hogyan történt?

Mann Tibor:
Az ORI-büfében odalépett hozzám Frenreisz Karesz és a fülembe súgta: „Tibikém, van egy hírem, megalapítottuk az első magyar szupergruppot!” A VII. kerületi KISZ-bizottság első emeleti nagytermében próbáltak és meghívtak engem is. Ismertem őket persze különkülön az előző zenekaraikból. Ott bóklászott már akkor körülöttük Karácsony James is, aki még a Ferm zenekarban játszott. Szóval az egyik próbán megbeszéltük, hogy a kerületi KISZ bizottságon keresztül meg tudjuk szerezni a Budai Parkszínpadot ingyen. A plakátozást is rám bízták, azóta őrzöm az akkor kézzel írott változatot, ami alapján a nyomdai készült. A jegyárusítást is én szerveztem. De vissza Csepelhez. Már ott dolgoztam, de minden este lejártam az Erzsébet sörözőbe, a Wesselényi és a Király utca között, szemben a Royal Park Hotellal. Meg a Kis Royalba és az Ádám sörözőbe, a Népköztársaság útjára, nagyon finom tatárbifszteket lehetett ott kapni. Oda jártak a roadok is. Tőlük minden hírt előbb megtudtam, mint a zenészek. Nagyon sok sört megittam velük, hogy minden titkot kifecsegjenek, amivel soha nem éltem vissza.

Fotók: Csepel.info, Kopasz Tamás honlapja.

Készítette: Rozsonits Tamás

A teljes interjú szövege itt olvasható.

A blog az NKA Cseh Tamás Program Magyar Könnyűzenei Örökséget Támogató Alprogramjának támogatásával készül.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://beatkorszak.blog.hu/api/trackback/id/tr1911935447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása