Volt egyszer egy beatkorszak

Az első magyar popfesztiválról forgatott dokumentumfilm vetítésével startol a Beatkorszak Szabadegyetem 5. szemesztere

2024. február 01. - beatkorSzaki

240207-diosgyor.jpgRendhagyó előadással indul a Beatkorszak Szabadegyetem 5. szemesztere 2024. február 7-én. A hat előadásból álló sorozatot a ritkán látható Az első magyar popfesztivál című dokumentumfilm vetítése, és az 1973-as fesztiválról szóló beszélgetés nyitja Budapesten, a Horánszky utcai Lumenben.

Hat különleges könnyűzene-történeti előadás szerepel az NKA Hangfoglaló Program támogatásával megvalósuló Beatkorszak Szabadegyetem 2024 tavaszi szemeszterének programjában. A rendhagyó filmvetítés mellett ebben a félévben sem csak a rendszerváltás előtti Magyarország könnyűzenei múltja kerül terítékre a Lumen Kávézóban (Budapest VIII., Horánszky u. 5.) kéthetente sorra kerülő előadásokon, hiszen ismét lesz határon túli – erdélyi – téma, sőt a hatvanas évek lengyel beatszíntereiről is hallhat a közönség. A Beatkorszak Projekt által szervezett, alkalmanként egy-másfél órás programok előadóit a rendezők igyekeztek úgy felkérni, hogy új nevek is kerüljenek a sorozat kínálatába.

A Beatkorszak Szabadegyetem 5. szemeszterét 2024. február 7-én, szerdán, 18.00 órakor rendhagyó program nyitja, hiszen levetítik az egyébként ritkán látható, az 1973-as Diósgyőri Popfesztiválról egyedüliként forgatott Az első magyar popfesztivál című dokumentumfilmet. A korabeli sajtó által inkább elhallgatott eseményről a Miskolci Műszaki Egyetem Filmklubjának tagjai forgattak egyedülálló kisfilmet, amivel 1975-ben, az amatőr filmesek seregszemléjén Különdíjat is nyertek. A film után Rózsa Péterrel, az egyik alkotóval és Kurucz Attilával, a Diósgyőri Popfesztivál miskolci főszervezőjével Bajnai Zsolt, a Beatkorszak Projekt vezetője beszélget az 1973-as eseményekről.

Részben 1973-at idézi majd a február 21-ei előadás is, ahol Vass Norbert, a beatkorszak.blog szerkesztője Popfesztiválok és képzetek címmel az irodalom, a színház és könnyűzene kapcsolatáról beszél majd. Az első márciusi előadás (6-án) Generációk zenéi – zenék generációi címmel az ifjúsági szubkultúrák államszocializmusban betöltött szerepéről szól Valuch Tibor egyetemi tanár jóvoltából.

fortepan_47034_1.jpgA Diósgyőri Popfesztivál közönsége. Fotó: Fortepan / Urbán Tamás.

Március 20-án a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem adjunktusa, Fodor János a hetvenes évek végi, nyolcvanas évek elejei romániai magyar könnyűzenei életről ad körképet. Részben ugyancsak a határokon túlra tekint Kovács László, lemezkiadói szerkesztő, aki friss kutatásáról, a hatvanas évek lengyel és a magyar beatszíntereinek összehasonlításáról tart előadást 2024. április 10-én. A Beatkorszak Szabadegyetem 5. szemeszterét forrásértékű előadás zárja április 24-én, amikor Kövér Péter, a Budapest Sportcsarnok egykori rendezvényszervezője szemtanúként idézi fel a BS 1982 és 1999 közötti koncertjeit, illetve azok és az intézmény jelentőségét, illetve a magyar könnyűzenére gyakorolt hatását.

A Beatkorszak Szabadegyetem előadásaira ebben a szemeszterben is 900 forintért válthatók jegyek a TIXA rendszerén keresztül, illetve a helyszínen. A belépők továbbra is levásárolhatók a helyszínen kínált Beatkorszak könyvekből. Az sorozatot a Beatkorszak Projekt ezúttal is rögzíti, és a nyár folyamán elérhetővé teszi a Hangőr Egyesület Youtube-csatornáján.

Szerző: Bajnai Zsolt

Nyitókép: A Diósgyőri Popfesztivál közönsége. Fotó: Fortepan / Urbán Tamás

A blog az NKA Hangfoglaló Program támogatásával készül.

A bejegyzés trackback címe:

https://beatkorszak.blog.hu/api/trackback/id/tr918313905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása