Ebben az írásban magyar szerzők olyan dalait mutatom be, amelyeket az eredeti előadókon, zenekarokon kívül – ha egyáltalán van elsőbbség a szerzemény előadásában – más énekesek, együttesek is hanghordozóra vettek hazánkban 1990 előtt. A témát feldolgozó első részben csak a Magyarország határain kívül készült anyagokkal foglalkoztam, ebben a cikkben pedig az idehaza megjelent felvételek vizsgálatát kezdem el, és a filmzenékről, valamint színészeink beat- pop- és rock feldolgozásairól emlékezek meg. A lista nem teljes, de reményeim szerint színes ízelítőt kínál a magyar könnyűzenei coverek világából.
Az 1965-ben bemutatott Szerelmes biciklistákban felcsendülő két sláger zenéje Fényes Szabolcs munkáját dicséri, a szöveg pedig a filmet íróként és rendezőkét jegyző Bacsó Péter tollából való. A Táskarádió és a Te szeress legalább Qualiton címkével, az SP 265-ös sorszámon került piacra az Illés zenekar, valamint Mary Zsuzsi közreműködésével.
A mozik november negyedikén kezdték vetíteni a filmet, és néhány hónappal később már több cover változata is létezett a Te szeress legalábbnak. A Muzsika című lap 1966 áprilisi számában Gyöngy Pál említette meg, hogy a január 31-én sugárzott Zenei kaleidoszkóp című rádióműsorban Koncz Zsuzsa tolmácsolásában is elhangzott egy feldolgozása a dalnak, sőt az Ifjúsági Magazin első slágerlistáját is ez a szerzemény vezette 1966. február 1-jén, igaz nem Koncz vagy Mary Zsuzsi, hanem Mikes Éva előadásában. Egyébként annyira „megzavarta” az emlékezetet az „elsőség” kérdése, hogy még a Film Színház Muzsika is azt állította az 1966. március 18-án megjelent számában, hogy a filmben Koncz Zsuzsa énekelte a dalt. (Aztán két hónappal később a hetilap helyreigazítást adott közre egy bizonyos Mary Zsuzsi – Szeged, Párizsi körút 44. – nevű olvasó kérésére.)
Sőt még ezzel sem ért véget a feldolgozások sora, hiszen közel negyed évszázaddal később a Linda című sorozatból ismert Görbe Nóra is nagylemezre vette a szerzeményt, továbbá az 1989-es korongjának címadó dala is a Te szeress legalább lett.
Visszatérve az IM első slágerlistájához, arra lehetünk figyelmesek, hogy a Táskarádió is szerepel a lajstromban. Azt gondolhatnánk, hogy a monori József Attila Gimnázium diákjai által összeállított tízes listán már 1966 februárjában megjelentek a beatzenekarok, de a tüzetesebb vizsgálat után nyilvánvalóvá válik a tévedés: a felsorolásban szereplő legjobb slágerek mind előadókhoz kötődnek, és nem az Illés, hanem Aradszky László tolmácsolásában megszólaló Táskarádió található a 7. helyen.
Mészáros Márta 1968-ban bemutatott Eltávozott napjához a Kis virág című Szörényi‒Bródy szerzemény kapcsolódik az Illés előadásában, majd később ez a nóta lett a címadó dala Koncz Zsuzsa harmadik magyar nyelvű nagylemezének. A film másik betétdala ugyanennek az Illés kislemeznek a „B” oldalán található, de az Eltávozott napot – a film főcímdalaként – Kovács Kati előadásában is hallhatjuk.
Az Alig volt zöld rövid részlete többször elhangzott a rendezőnő egy évvel később bemutatott Holdudvar című mozijában, aztán megjelent egy Illés kislemezen a Holdfény 69 társaságában, sőt 1984-ben a Kormorán debütáló lemezén egy cover változatára is rácsodálkozhattunk a dalnak.
(Az első filmben főszerepet, a másikban mellékszerepet játszó Kovács Katival készült egy interjú a Heves Megyei Hírlap 1968. december 1-jén megjelent számában az énekesnő színésznői feladatairól. Ebben a beszélgetésben az énekes- színésznő megemlített egy filmtervet, ami aztán sohasem valósult meg: Szép Ernő Lila ákác című darabjából készült „musicalfilmet” forgatni Mészáros Márta az Illés együttes közreműködésével.)
Ugyancsak Bródyékhoz kötődik a Jugoszláviában forgatott Oroszlán ugrani készül című izgalmas akciófilm egyik betétdala, a Miért hagytuk, hogy így legyen, amit a zenekar előadott a filmvásznon és rögzítette kislemezen is, majd nem sokkal később egy változat Koncz Zsuzsa 1970-es korongján úgyszintén felbukkant.
A Szép lányok ne sírjatok című film eredetileg az Illés együttesről szólt volna, de letiltásuk miatt a zenekar nem szerepelhetett az 1970-ben bemutatott moziban. Ettől függetlenül több daluk is megszólalt Mészáros Márta filmjében, köztük a kislemezen is napvilágot látott Élünk és meghalunk. Ennek a dalnak a feldolgozását Koncz Zsuzsa készítette el az 1972-es Élünk és meghalunk című albumán, és a cover változat – a Kelepce – szövegében teljesen eltér az eredeti verziótól.
Az előbbiekben említett Mészáros-filmhez kapcsolódik az Elszállt egy hajó a szélben című dal is, ami Baksa-Soósék egyetlen kislemezének az egyik ékköve. Bár az SP címkéje szerint a dal a filmhez készült, de csupán a kislemez másik darabja – a Család – csendült fel a filmszínházakban. A covert 1988-ban rögzítették hanghordozóra, amikor is a Hobo Blues Band Tiltott gyümölcs című dupla lemezére/kazettájára került fel a legendás Elszállt egy hajó a szélben.
Ugyancsak az Illéshez kapcsolódik a Wastaps zenekar produkciója, hiszen a Sípoló macskakő című filmben az ő előadásukban hangzott el a Tudod-e te kislány, és ez a verzió nagyban eltér az Illés zenekar kislemezen megjelent hanganyagától.
Petőfi Sándor versének megzenésítését készítette el az Illés legénysége Kardos Ferenc Petőfi 73’ című filmjéhez, de az Európa csendes akkor hanghordozón nem jelent meg. A szerzemény felcsendült a Fonográf búcsúkoncerten is 1984 decemberében, ezenkívül az 1980-ban megjelent második Szörényi Levente szólólemezen is megtalálható egy instrumentális változat, Petőfi’73 címen.
A Világ Ifjúsága című magazin arról számolt be 1960 októberében, hogy Makk Károly Fűre lépni szabad című mozijának zenéjét jegyző Fényes Szabolcs már 105 filmhez komponált muzsikát. A Rejtély a filmben Kovács Erzsi előadásában hangzott el, majd két évtizeddel később Máté Péter szintén ezt a dalt énekelte egy Fényes Szabolcs emlékalbumon.
Herskó János 1963-as Párbeszéd című filmjében élőben adja elő Gara György Ha volna valaki című saját szerzeményét, de a betétdal csupán két évvel később jelent meg kislemezen. (A festőművész végzettséggel rendelkező szerző-előadó a hatvanas évek közepétől néhány évet díszlettervezőként dolgozott a debreceni Csokonai Színházban, majd az 1968-as csehszlovákiai események után nyugatra távozott.)
Közel negyed évszázaddal később Soltész Rezső előadásában aztán új életre kelt a dal egy válogatáslemezen, és ugyanúgy 1987-ben a lakodalmas (presszó) rockban utazó 13+1 zenekar – az egykori prognózisos Kormos Gábor vezérletével – szintén készített a dalból egy covert. (Egyébként a Pop-Meccs ’87 szavazáson a közönség voksai alapján a „lakodalmas rock ijesztő elburjánzása” jelenség kapta az év Citrom-díját.)
A mozikban 1968. január 18-án bemutatott Tanulmány a nőkről című Keleti Márton-vígjátékban elhangzik egy olyan Fényes‒Szenes-szerzemény Latinovits Zoltán majd Ruttkai Éva előadásában, amelyet először még 1966 végén Vámosi János vett korongra. Kis idő elteltével aztán sikerült egy újabb bőrt is lehúzni a dalról, hiszen az 1968-as évben piacra került hazánkban az SP 493-as sorszámú kislemez, amelynek „B” oldalán Szécsi Pál hangján szólalt meg a Szeretni bolondulásig, sőt az 1987-es szilveszteri tévéműsorban Bessenyei Ferenc és Cserháti Zsuzsa is ennek a dalnak a duett változatával búcsúztatta az óévet.
1968-ban, a mexikóvárosi olimpia évében forgatta le Zsurzs Éva az Irány Mexikó! című tévéfilmet, ami egy táncos-zenés produkció volt Bodrogi Gyula és Voith Ági főszereplésével. A filmben a két színész közös előadásában elhangzó Mexico – Romhányi József‒Kerekes János szerzemény – létezik Koós János előadásában is kislemezen, a Pannónia zenekar közreműködésével.
Az 1987-es Moziklip betétdalait tartalmazó dupla albumon is szerepelnek olyan felvételek, amelyeket korábban már mások előadásából ismerhettünk. Ács Enikő Kornél és Elvirája egy tizenkét évvel korábbi Koncz Zsuzsának írt dal feldolgozása, Varga Miklós Munkásszállásának első „lakója” pedig Cseh Tamás volt. Ez utóbbi dal filmes klipje holtversenyben a harmadik helyezést érte el a Pop-Meccs szakmai zsűrije szerint az 1987-es év videoklipjeinek versenyében.
A Nyolc évszak című filmhez is két lemez dukált, és az egyiken egy olyan Fényes‒Szenes-szerzeményt tartalmaznak a barázdák, amelyet más szöveggel – Egy összegyűrt levél – már Kovács Kati is elénekelt az 1976-os Tessék Választani vetélkedőn. A filmben elhangzó Semmi gond Brigitta és Rudi bácsi (Götz Anna és Kállai Ferenc) kettősének gyümölcse, és a lemezen közvetlenül a duett után elhangzik az instrumentális verzió is, Gőz László és Victor Máté hangszeres játékával.
Arra is tudunk példákat hozni, amikor a 2. világháború előtt (és közben) készült filmek betétdalait fedezték fel a harminc-ötven évvel később alkotó előadók. A most elemzett mindhárom filmdal zenéje Fényes Szabolcshoz kötődik, a szövegeket két dallamhoz Mihály István, egy dalhoz Harmat Imre vetette papírra.
A Kísértés (1941) című filmben a női főszerepet alakító Karády Katalin hangján szólt a Mindig az a perc a legszebb perc, de a korabeli újságok arról informálnak bennünket, hogy 1942. január 10-én már Kelly Anna is énekelte a dalt a rádióban. Sőt, még ugyanabban az évben Éhn Marietta, Zitta Emma és Kovács Erzsébet hangján is hallható volt az éterben a sláger, majd 1943-ban Weygand Tibor neve mellett tűnt fel a szerzemény címe. A világháborút követően sem merült feledésbe a kompozíció, hiszen lemezen hallható Házy Erzsébet és Kiss Ilona hangján, majd a Magyar Rádió Énekkarának közreműködésével egy egyvelegben, aztán a nyolcvanas években Cserháti Zsuzsa és Katona Klári is felvette repertoárjába a dalt. Ezt követően Faragó „Judy” István egy instrumentális változatot készített belőle az 1986-as lemezére, majd még a vizsgált korszak végét éppen elcsípve – 1990-ben –, Plexi és Frutti szintén hanghordozóra énekelte a slágert.
A Mária nővér (1937) című filmben az operaénekes Svéd Sándor szerepelt Jávor Pál vetélytársaként, és az ő előadásában volt hallható a moziban a Küldök néked egy nápolyi dalt. A rádió műsorát közlő lapok emlékezete szerint a Halló zenekar előadásában már 1937. február 8-án felhangzott az éter hullámain a szerzemény, majd ugyanabban az évben Kalmár Pál, 1939-ben az operaénekes Szabó Miklós, aztán 1940-ben Zimonyi Márta, 1941-ben pedig Horváth József hangján szólalt meg a dal a rádióban. Két évtized elteltével Melis Görgy egy 1960-as egyveleg lemezen szólaltatta meg a slágert, majd ugyanúgy tőle hallható egy cover azon az 1971-es lemezen, ami Fényes Szabolcs operettjeiből és musicaljaiból szemezgetett. Nagyjából ezzel egyidőben Korda György is „megtalálta” a dalt, és felvételt készített belőle az 1970-es szólóalbumára, végül Máté Péter is elkészítette a saját változatát 1980-ban.
A Havasi napsütés (1941) betétdala – Holnap, ki tudja látsz-e még – is számtalan előadó műsorában megtalálható volt: még a vetítés évében Tornyi Aranka és Kelly Anna, majd egy év múlva Weygand Tibor és Zitta Emma rádiófelvételei között is olvashatjuk a dal címét. A Youtube-on található információk szerint a filmben tornatanárt és egyben parkett-táncost alakító Perényi László is a sláger előadói között szerepelt, mellette Rózsa Annie-t említi még a világháló, Gábor Magda pedig 1941-ben lemezre is vehette ezt a szerzeményt. Aztán a hatvanas évektől jöttek a táncdalénekesek: Záray Márta, Mikes Éva, Szécsi Pál és legvégül Cserháti Zsuzsa, valamint Katona Klári repertoárjában is felbukkant a dal.
A már említett színészek és színésznők mellett Lórán Lenke vezet át bennünket a filmzenék világából a popdalokat éneklő színészek és színésznők univerzumába, aki az 1977-ben bemutatott Teketória című filmben fakadt dalra. A főszerepet játszó Törőcsik Mari barátnőjeként megjelenő Lórán a Találkozás egy régi szerelemmel című Kovács Kati-slágert énekeli, nagyobb részben magyarul, és egy kicsit angol nyelven is. (Egyébként Zsoldos Imre 1985-ös albumán van ennek a dalnak egy instrumentális változata is.)
Más színészeink lemezre is rögzítettek olyan dalokat, amelyek eredetije a beat-, pop- és rockzene előadóihoz kötődik. Erre példa Halász Judit 1978-as és 1980-as albuma, amelyen olyan dalok is szerepelnek, amelyeket még az Illéstől ismerhetünk: az elsőként említett lemezen az Amikor én még kislány voltam, a másodikon pedig a Mákosrétes.
Halász Judit már az 1971. január 26-án sugárzott Téli Rizi-bizi című tévéműsorban elénekelte a Micimackót, de az Alan Alexander Milne‒Karinthy Frigyes‒Bródy János trió „együttműködésének” eredményeként megszülető dal nem az ő előadásában került először lemezre. Koncz Zsuzsa 1971 áprilisának közepén kezdte meg a Kis Virág című albumának felvételét, és ezen a lemezen kapott helyet az „ő” Micimackója. Ezután még két évet kellett várni a Vígszínház színésznőjének az első szólólemezére, melynek „A” oldalán a Süss fel nap című gyerekdal után zendül fel a „Minél inkább havazik-kal” kezdődő refrén.
Ennek a két lemezfelvételnek a kapcsán került szóba a „giccsadó” problémája, amelyről Koncz Zsuzsa nyilatkozott a Lobogóban, 1976. október 28-án:
„A Pepita emblémás lemezeken megjelenő szórakoztató zeneszámokért giccsadót fizetünk. Még József Attila megzenésített versei után is. A Hungaroton védjegy társadalmilag értékes felvételeket tartalmaz. Adókulcsa természetesen alacsonyabb. Én a Micimackó című számot Pepita lemezre énekeltem, Halász Judit pedig Hungarotonra. Ezért ugyanazt a dalt egyszer giccsként, másként értékként bírálták el.”
A Piros Ildikó‒Huszti Péter házaspár is lehetőséget kapott egy nagylemez megjelentetésére a nyolcvanas évek végén. Az albumon megtalálható a Két karodban című, Tolcsvay László által megzenésített Radnóti-vers, ami először szintén Koncz Zsuzsa jóvoltából szólalt meg még 1975-ben. Márkus Lászlónak néhány hónappal a halála előtt két albuma is megjelent, és az egyiken szerepel egy olyan Bágya András szerzemény – Kinél van egy forint –, ami Katona Klári hangjával már hallható volt a rádióban 1976-ban.
Ruttkai Éva 1982-es nagylemezén egy kevésbé ismert Neoton Família dal – Érezz! – csendül fel, emellett egy Kovács Kati-albumon található Szörényi Levente‒Adamis Anna szerzemény feldolgozását is tartalmazza a színésznő korongja. Darvas Iván 1983-as albumán szintén egy Kovács Kati-sláger feldolgozása szerepel: a Tanítsd meg a gyerekeket eredetije a művésznő és az LGT együttműködésének az eredménye.
Az Universal együttes egyik kislemezén napvilágot látott Volt-e más bolond az 1978-as év 34. hetében a Magyar Ifjúság és a Magyar Rádió közös slágerlistájának tetején tanyázott, majd a banda 1981-es nagylemezére is felkerült. Bakos Géza és Bradányi Iván munkájára Sztankay István is felfigyelt, és az ő verziója egy olyan 1985-ös válogatáskorongon szerepel, ami a dalszövegíró Bradányi munkáiból szemezget.
Psota Irén is készíthetett egy lemezt 1983-ban, és ezen Máté Péter Elmegyek című szerzeménye kapott helyet. Egy műsor kapcsán – amit a Magyar Televízióban 1985. december 26-án sugároztak – ennek a dalnak az előadásáról jelent meg egy kritika A Hét című folyóiratban:
”… amikor Psota Irén szólaltatta meg a dalt, félelmetes erejű, kemény drámát varázsolt elénk. Mások is megállapították már: Psotának remek sanzonhangja van! S az Elmegyekben izzott és sodort. Borzongatott, felháborított és megdöbbentett. …Egyszóval: Psota Irén brechti drámát alkotott, épített fel az egykor táncdalként útra kelt szerzeményből.”
Az 1972-es Made in Hungary elnevezésű hangversenyen Máté Péter és Payer András előadásában felcsendülő – minden dal két énekessel, kétféle hangszerelésben mutattak be az 1972-es és az 1973-fesztiválon – Gyűrött kalapom Csákányi László szólólemezén bukkant fel 1988-ban, az egy évvel későbbi vetélkedőn szereplő Puha Sóhajok (eredetileg Sárosi Katalin és Cserháti Zsuzsa énekelte) pedig Felföldi Anikót ihlette meg.
Zárásként pedig emlékezzünk meg Törőcsik Mariról, aki egy 1983-as tévéműsorban elénekelte Cseh Tamás és Bereményi Géza egyik szerzeményét, majd 1985-ös szólólemezének „A” oldalát is ugyanezzel a dallal zárta. A Micsoda útjaim Cseh Tamás előadásában szintén megjelent korábban hanghordozón, méghozzá Desiré megnémul címen, a dalnok 1978-as korongján.
Az említett dalok diszkográfiája:
Illés: Táskarádió (Fényes Szabolcs‒Bacsó Péter) Qualiton SP 265 (1965)
Aradszky László: Táskarádió (Fényes‒Bacsó)
Mary Zsuzsi: Te szeress legalább (Fényes Szabolcs‒Bacsó Péter) Qualiton Sp 265 (1965)
Koncz Zsuzsa: Te szeress legalább (Fényes‒Szenes) Pepita SLPX 17536 (1977)
Mikes Éva: Te szeress legalább (Fényes‒Szenes)
Görbe Nóra/Linda: Te szeress legalább (Fényes‒Szenes) Rákóczi 007 (1989)
Illés: Kis virág (Szörényi Levente‒Bródy János) Qualiton SP 465 (1968)
Koncz Zsuzsa: Kis virág (Szörényi L.‒Bródy) Pepita SLPX 17429 (1971)
Illés: Eltávozott nap (Szörényi Levente‒Bródy János) Qualiton SP 465 (1968)
Kovács Kati: Eltávozott nap (Szörényi L.‒Bródy) Filmzene (1968)
Illés: Alig volt zöld (Szörényi Levente‒Bródy János) Qualiton SP 542 (1968)
Kormorán: Alig volt zöld (Szörényi‒Bródy) Pepita SLPM 17852 (1984)
Illés: Miért hagytuk, hogy így legyen (Illés Lajos‒Bródy János) Qualiton SP 575 (1969)
Koncz Zsuzsa: Miért hagytuk, hogy így legyen (Illés‒Bródy) Qualiton SLPX 17407 (1970)
Illés: Élünk és meghalunk (Illés Lajos‒Bródy János) Pepita SP 738 (1970)
Koncz Zsuzsa: Kelepce (Illés Lajos‒Bródy János) Pepita SLPX 17452 (1972)
Kex: Elszállt egy hajó a szélben (Baksa-Soós János‒Doleviczényi Miklós) Pepita SP 787 (1970)
Hobo Blues Band: Elszállt egy hajó a szélben (Baksa-Soós‒Doleviczényi) Ring RL 2015-16 (1988)
Illés: Tudod-e te kislány? (Illés Lajos‒Bródy János) Pepita SP 899 (1971)
Wastaps: Tudod-e te kislány? (Illés‒Bródy) Sípoló macskakő filmzenéje (1971)
Illés: Európa csendes (Szörényi Levente‒Petőfi Sándor) Gong HCD 37846 (1996)
Fonográf: Európa csendes (Szörényi L.‒Petőfi) Favorit SLPM 1792324 (1985)
Szörényi Levente: Petőfi’73 (Szörényi L) Pepita SLPX 17641 (1980)
Kovács Erzsi: Rejtély (Fényes Szabolcs‒Bacsó Péter) Qualiton LT 121 (1960)
Máté Péter: Rejtély (Fényes‒Bacsó) Pepita SLPX 17650 (1981)
Gara György: Ha volna valaki (Gara György‒Csoór Gáspár) Qualiton SP 262(1965)
Soltész Rezső: Ha volna valaki (Gara‒Csoór) Favorit SLPM 37053 (1987)
13+1 Zenekar: Ha volna valaki (Gara–Csoór) Pepita SLPM 37124 (1987)
Vámosi János: Szeretni bolondulásig (Fényes Szabolcs‒Szenes Iván) Qualiton SP 329 (1966)
Latinovits Zoltán, Ruttkai Éva: Szeretni bolondulásig (Fényes‒Szenes) filmzene 1968
Szécsi Pál: Szeretni bolondulásig (Fényes‒Szenes) Qualiton SP 493 (1968)
Cserháti Zsuzsa-Bessenyei Ferenc (Fényes‒Szenes) eredetileg 1987, BMG Hungary 82876 563224 (2003)
Voight Ági‒Bodrogi Gyula: Mexico (Kerekes János‒Romhányi József) filmzene (1968)
Koós János: Mexico (Kerekes‒Romhányi) Qualiton SP 544 (1968)
Koncz Zsuzsa: Kornél és Elvira (Móricz Mihály‒Bródy János) Pepita SLPX 17492 (1975)
Ács Enikő: Kornél és Elvira (Móricz‒Bródy) Favorit SLPM 37129-30 (1987)
Varga Miklós: Munkásszállás (Cseh Tamás‒Bereményi Géza) Favorit SLPM 37129-30 (1987)
Cseh Tamás: Amikor Desiré munkásszállón lakott (Cseh‒Bereményi) Pepita SLPX 17548 (1978)
Kovás Kati: Egy összegyűrt levél (Fényes Szabolcs‒Szenes Iván) SLPX 17505 (1976)
Götz Anna-Kállai Ferenc: Semmi gond (Fényes‒Szenes) Favorit SLPM 37013-14 (1987)
Gőz László-Victor Máté: Semmi gond (Fényes) Favorit SLPM 37013-14 (1987)
Karády Katalin: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes Szabolcs‒Mihály István) Hazám Records 523 (1962)
Kelly Anna: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály)
Éhn Marietta: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály)
Zitta Emma: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály)
Kovács Erzsébet: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály)
Weygnad Tibor: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály)
Magyar Rádió Énekkara: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály) Qualiton LP 6524 (1960)
Házy Erzébet: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály) Hungaroton LPX 16571 (1971)
Kiss Ilona: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály)
Cserháti Zsuzsa: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály) Pepita SLPX 17650 (1981)
Faragó „Judy” István: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály) Pepita SLPX 17650 (1981) Favorit SLPM 37007 (1986)
Katona Klári: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály) tévéfelvétel
Plexi és Frutti: Mindig az a perc a legszebb perc (Fényes‒Mihály) Uno Records Kft. UC-107 (1990)
Svéd Sándor: Küldök néked egy nápolyi dalt (Fényes Szabolcs‒Harmath Imre)
Halló zenekar: Küldök néked egy nápolyi dalt (Fényes Szabolcs‒Harmath Imre)
Kalmár Pál: Küldök néked egy nápolyi dalt (Fényes‒Harmath)
Szabó Miklós: Küldök néked egy nápolyi dalt (Fényes‒Harmath)
Zimonyi Márta: Küldök néked egy nápolyi dalt (Fényes‒Harmath)
Horváth József: Küldök néked egy nápolyi dalt (Fényes‒Harmath)
Melis György: Küldök néked egy nápolyi dalt (Fényes‒Harmath) Hngaroton LP 16571 (1971)
Korda György: Küldök néked egy nápolyi dalt (Fényes‒Harmath) Qualiton LPX 17413 (1970)
Máté Péter: Küldök néked egy nápolyi dalt (Fényes‒Harmath) Pepita SLPX 17650 (1981)
Tornyi Aranka: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes Szabolcs‒Mihály István)
Kelly Anna: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály)
Weigand Tibor: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály)
Zitta Emma: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály)
Perényi László: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály)
Rózsa Annie: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály)
Gábor Magda: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály) Radiola Electro Record RB-345
Záray Márta: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály) HLPO 6524 (1960)
Mikes Éva: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály) Hungaroton LP 16571 (1971)
Szécsi Pál: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály) Pepita EP 26588 (1974)
Katona Klári: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály) tévéfelvétel
Cserháti Zsuzsa: Holnap, ki tudja látsz-e még (Fényes‒Mihály) (A felvétel 1980) Retro Media RM-825 (2009)
Kovács Kati: Találkozás egy régi szerelemmel (Gábor S. Pál‒Szenes Iván) Pepita SP 70179 (1975)
Lórán Lenke: Találkozás egy régi szerelemmel (Gábor S.‒Szenes) filmzene (1976-1977?)
Zsoldos Imre: Találkozás egy régi szerelemmel (Gábor S.‒Szenes) Pepita SLPM 17911 (1985)
Koncz Zsuzsa: Micimackó (Milne–Karinthy Frigyes‒Bródy János) Pepita SLPX 17429 (1971)
Halász Judit: Micimackó (Milne‒Karinthy‒Bródy) Hungaroton SLPX 13740 (1973)
Illés: Amikor én még kissrác voltam (Szörényi Levente‒Bródy János) Qualiton SP 530 (1968)
Halász Judit: Amikor én még kislány voltam (Szörényi L.‒Bródy) Pepita SLPX 17547 (1978)
Illés: Mákosrétes (Szörényi Szabolcs‒Bródy János) Qualiton SP 592 (1969)
Halász Judit: Mákosrétes (Szörényi Sz.‒Bródy) Pepita SLPX 17643 (1980)
Koncz Zsuzsa: Két karodban (Radnóti Miklós‒Tolcsvay László) Pepita SLPX 17486 (1975)
Piros Ildikó-Huszti Péter: Két karodban (Radnóti‒Tolcsvay) Qualiton SLPM 16763 (1988)
Katona Klári: Kinél van egy forint (Bágya András‒Mészáros Ágnes) Rádiófelvétel (1976)
Márkus László: Kinél van egy forint (Bágya‒Mészáros) Qualiton SLPM 16695 (1985)
Neoton Família: Érezz (Jakab György‒Adamis Anna) Pepita SLPX17585 (1979)
Ruttkai Éva: Érezz (Jakab‒Adamis) Pepita SLPX 17649 (1982)
Kovács Kati: Ima (Szörényi Levente‒Adamis Anna) Pepita SLPX 17553 (1978)
Ruttkai Éva: Ima (Szörényi‒Adamis) Pepita SLPX 17649 (1982)
Kovács Kati: Tanítsd meg a gyerekeket (Barta Tamás‒Adamis Anna) Pepita SLPX 17472 (1974)
Darvas Iván: Tanítsd meg a gyerekeket (Barta‒Adamis) Pepita SLPM 17714 (1983)
Universal: Volt-e más bolond (Bakos Géza‒Bradányi Iván) Pepita SPS 70356 (1978)
Sztankay István: Volt-e más bolond (Bakos‒Bradányi) Favorit SLPM 17846 (1985)
Máté Péter: Elmegyek (Máté Péter‒S. Nagy István) Pepita SP 70194 (1975)
Psota Irén: Elmegyek (Máté‒S. Nagy) Qualiton SLPM 16662 (1983)
Cseh Tamás: Desiré megnémul (Cseh Tamás‒Bereményi Géza) Pepita SLPX 17548 (1978)
Törőcsik Mari: Micsoda útjaim (Cseh‒Bereményi) Krém SLPX 17898 (1985)
Szerző: Hortobágyi Gábor
Nyitókép: Törőcsik Mari a Magyar Rádió stúdiójában, 1984-ben. Fortepan / Szalay Zoltán
A blog az NKA Hangfoglaló Program támogatásával készül.